Motory Hörmann Pro/Supra-matic – provoz na 24V – vše funguje!

Loxone v praxiLeave a Comment on Motory Hörmann Pro/Supra-matic – provoz na 24V – vše funguje!

Motory Hörmann Pro/Supra-matic – provoz na 24V – vše funguje!

Tak se mi asi neopatrnou manipulací s FVE Victron podařilo „odpálit“ všechny 3 motory Hörmann, co mám na stavbě – 2 ks Promatic a 1 Supramatic.

Musel jsem koupit komplet nové hlavy, bratru za cca 5000 Kč/kus. Nic menšího (myšleno samostatnou desku elektroniky apod.) Hörmann údajně nenabízí. Potřeboval jsem rychle mít vrata funkční, proto jsem na tuto výměnu přistoupil. Jde to mechanicky rychle, v podstatě jsou to 4 šrouby, práce na 5 minut, udělal jsem sám.

Nedalo mi to a rozebral jsem jak vadný, tak dobrý motor. Měřením jsem zjistil, že odešly pouze zdroje (a k nim se ještě vrátím v dalším příspěvku), motor jako takový a základní deska elektroniky naštěstí zůstaly plně funkční.

Využil jsem možnosti, že Hörmann nabízí i záložní bateriový kit na 24V a tudíž vše musí jet na 24V=. Ze starého PC zdroje jsem vzal patřičný konektor (čtverec 4-piny se zámkem) a připojil do vadného motoru. Vše se rozeběhlo, jen LED nesvítí plný počet, ale v rámci úspory baterie jen asi 2/3 (takto to popisují v manuálu).

Takto vypadá zapojené napájení. Bohužel, polarita je opačná než v PC zdroji, tzn. na obrázku při pohledu zleva oba žluté kabely jsou – pól a pravý horní černý kabel je + pól.

Tu „úsporu“ baterie díky snížení počtu svítících LED docela nechápu, protože odběr LED je cca 50mA, oproti maximálnímu proudu cca 6,5A u motoru – když zvedá vrata šířky 5,5 metru (měřeno). Nakonec, na motoru je taky napsáno 24V/7A. Odběr při rozsvícených (2/3) LED: 115 mA / odběr bez rozsvícených LED 68 mA.

Loxone Hörmann Air a Hörmann UAP1-HCP to taky přežily bez úhony, takže poučení pro příště – pokud máte k vratům dovedeno 24V= po odpovídajícím průřezu kabelů (na to krátkodobé zatížení by stačil i 2×1 mm2) a dostatečně dimenzovaný zdroj, nic nebrání používat je pouze na 24V.

Napsat komentář

Back To Top